2016. január 8., péntek

Start előtt...

Röviden bemutatkozom. Boldog feleség, 3 gyermekes édesanya, tanár vagyok  némi  komoly túlsúllyal és egyéb egészségügyi gondokkal megáldva, amelyek a nem egészséges életmódomból születtek. 36 éves leszek júniusban. Amit remélek, hogy a 30 napos nyers kihívás 2016 megadja a kezdőlökést arra, hogy megküzdjek az egészségügyi bajaimmal. Legfontosabbak a magas vérnyomás, hajhullás, pikkelysömör, rozaceás és gyulladt arcbőr -(amellyel nem igazán állok ki szívesen a diákjaim elé), és még vannak apróságok...
Hosszú távon egészséges édesanyja szeretnék lenni a gyerekeimnek. Egyáltalán ott lehessek nekik. Nagymamám és édesanyám is mellrákban haltak meg. Édesanyám 45 éves volt. Úgy gondolom, genetikailag fogékonyabb lehetek erre a betegségre, de mennél többet olvastam róla, annál inkább úgy gondolom, hogy megfelelő táplálkozás és mozgás mellett a kialakulásának kockázata lényegesen  kisebb.

Magamról még annyit, hogy vannak olyan típusú emberek, akik ha elhatároznak valamit, akkor tűzzel-vassal elérik, kitartanak benne, fűti őket a maximalizmus tüze, és el is érik, amit akarnak. Na, ez nem én vagyok. Voltak már hamvába holt kísérleteim változásra, tettem lépéseket is (olvastam a témáról, vettem könyveket, próbálkoztam egy darabig, aztán mélyrepülés), de semmi nem volt tartós. Többek mondták, hogy akkor sikerült, mikor volt egy pont, egy esemény, egy szikra, egy tapasztalat, bármi, ami átlökte őket a Tökölődés Pontján, és megszületett Az Elhatározás. Mostanában egyre több dolog rugdosott Az Elhatározás felé, és a neten terjedő kihívás volt az utolsó csepp a pohárban...

Ím az egyes számú bizonyíték, hogy megpróbálkozom vele. A felhívás után 5 perccel már töltögettem az üvegekbe a vizet és magokat, hogy tudjak majd csírákat enni. Ugye, milyen high-tech csírázó berendezésem van?



A magok körben:
1. mungóbab (ez nagyon látványosan nő, szeretem, friss zöldborsóra hajaz az íze)
2. búza (no comment)
3. barna vadköles (ha már állítólag csodát művel az ízületekkel porrá őrölve és úgy fogyasztva, akkor csíraként se lehet utolsó, ha sikerül)
4. kendermag (hátha... úgyis rémálom leszedni róla a burkot, tehát csíráztassuk le róla.)
5. amarant (hátha sikerül alapon)
6. vadrizs (ez ugyebár nem rizs, hanem fűféle, de áztatva-csíráztatva ez se lehet rossz)
7. lencse

Update infó (nem a norbis): azóta ázik egy adag napraforgó és lucerna is.

Nagyon kíváncsi vagyok, hova fut ki a dolog. Lehet nagy siker és nagy pofára esés. Bármelyik lesz, arról beszámolok. Drukkoljatok.


1 megjegyzés:

  1. Hajrá, nagyon jól megfogalmaztad ezt az elhatározás körüli dolgot!!! :)
    Sok sikert, erőt, kitartást kívánok! :)
    Egy druszád. :)

    VálaszTörlés