2016. január 12., kedd

30/3 nap - Sustine ordinem

Azért örülök a kihívásnak, mert valamiféle keretet ad, ami segít, (és a hirtelen támadt háttértámogatás se megvetendő :). Van eleje, vége, vannak szabályai, van keret. Világos mit szabad, mit nem. Nincs alkonyzóna. Ez segít. (Sustine ordinem, et ordo te sustinebit! Tarts rendet/keretet, s az megtart...) A napi étkezéseknek kitaláltam egy ritmust, ami segít, hogy ne legyek tanácstalan, mit is egyek. A múltban ez volt az egyik buktató. Nem terveztem előre, nem volt mihez nyúlni, és zöldségek híján maradt a gyerekek párizsis zsömléje...

Szóval:
Reggel ébredés után iszom egy pohár búzafűlét (porból hígítva). Utána lehetőség szerint félóráig nem kellene enni, ez megvan. Reggeli készülődés 3 gyerekekkel ezt biztosítja.

SR: Standard reggeli. Mindig ezt eszem, ez bejött. Gyümölcslébe (nem bolti, hanem pl. 5 mandarin leve) teszek 1 kanál chia magot, őrölt arany lenmagot, csíráztatott-aszalt hajdinát, zabpelyhet. Amíg ezek áznak, puhulnak, szottyosodnak, összevágok mindenféle gyümölcsöt kis kockákra és hozzá keverem. Igyekszem, hogy legalább egy fajta puha gyümölcs is legyen, hurma vagy banán. Ennyi. Ez elég nagy adag, és ha ezt megeszem, nem igazán vagyok éhes délig. Inkább csak megszokásból jön rám a nassolhatnék, igazán nem vagyok éhes. Ja, és figyelek, hogy lassan egyem, mert hajlamos vagyok belapátolni. Rossz anyai reflex...

Ebéd: NAGY saláta mindenféle zöldből, zöldségből, amit csak találok, + csírák + aszalt zöldséglapok + a dekadencia non plus ultrája, inaktív sörélesztő pehely (Elkezdett folyni a nyálam...)


Délután: zöld turmix a gyerekekkel / energiagolyó gyümölcsökkel / magtej  (a ferde vonal vagy-ot jelent, nem és-t!!!)

Vacsi: ld. mint ebéd

Tudom, hogy sokat kell inni, amiről hajlamos vagyok megfeledkezni, ezért reggel egy kétliteres műanyag üvegbe csinálok citromleves-sztíviás limonádét, és azt iszom egész nap. Általában nem elég, és ezen kívül is iszom. Ha reggel nem rakom össze, akkor alig iszom :(

Ezeken kívül:
1. Mindennap megjutalmazom magam valami fincsiséggel (ez mindig más, majd megírom)

2. Vésztartalék kaja arra az esetre, ha rám szakad az 'azonnal ennem kell valamit, különben bajok lesznek' érzés, hogy ismét ne a gyerekek párizsis zsömléje essen áldozatul... Asszem ez a vércukor-szinttel van kapcsolatban. Natúr gyümölcs evése után szokott támadni alattomosan az érzés, hogy enni, vagy meghalok. Biztos én vagyok az egyetlen....

Ilyenek: aszalt almaszirom, almakocka, nagy aranymazsola, aszalt gyümilapokból letépett marcangok (figyeltétek? eddig csupa vércukorszint-emelő gyümölcsöt soroltam...), de az aszalt zöldséglapokra is rá bírok járni... Van még egy adag szárított édesburgonya-szalagom is. 

A mai vacsoráról: a nagylányom ismét lenyúlt egy adag salit, de ami miatt dobpergést kérek, az a fiam, aki a ragadozó ember mintapéldánya. Neki az étel a Hús Hússal. Ő a húst három ú-val írja. húúús :) Ma 3 (HÁROM!!!) kanál salátát elnyammogott :)  Semminémű hosszútávú következtetést erről nem vonok le, csak meg akartam örökíteni az örökkévalóságnak...

Mindenkinek kitartást, és örömöt a kihívásban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése