2016. január 14., csütörtök

30/5 Vere valet! A zöldség evolúciója


Ma lazább napom volt. Menü a "szokásos".
Reggel: búzafű (porból), magos gyümölcs sali (körte, hurma, alma, lenmag, chia mag, aszalt hajdina, zabpehely, mandarinlé)

Ebéd: saláta (amiben nem volt saláta, mert nem volt itthon; retek, sörretek, paprika) sok csírával. Nem is salátát ettem, hanem csírát salátával, mert a csírából volt több. Lencse, mungóbab, búza, lucerna mind ment bele. A diós-amarantos aszalványt ettem hozzá. Hihetetlen, de elég volt.

Délután nem voltam éhes annyira. 5 körül megittam a tegnapelőtt összerakott zöld turmix maradékát (3 pohárnyi volt), azóta nem vagyok éhes, ami tök jó.

Az aszalványokról írok egy pár szót, illetve hagyom, hogy a képek beszéljenek helyettem. A mínusz első nap egy részét arra szántam, hogy megcsináltam 3 féle aszalványt, hogy tudjak mit enni a saláta mellé.
1. diós, cukkinis, póréhagymás, almás lap csíráztatott amaránttal. A recept forrása az asztalon van.  
2. paradicsomos, cukkinis, aranylenmagos, bébicékla leveles lap.
3. kápia paprikás, paradicsomos, póréhagymás, cukkinis - lecsólap :)

Ím, a zöldségek evolúciója 3 lépésben.

nyers zöldség --> zöldségtrutymák -->aszalt lap

1. lépés:  guszta öszvérakása az finom zöld-ségeknek az photographia kedvéért.  

                                      első lap                

második lap








harmadik lap












2. lépés: Botmixerrel zöld-séges trutymák készítése












3. Az zöld-séges trutymák szétterítése











4. zöld-ség aszaltvány lephotographálása






Ezek nagyon ízlenek. Elég rugalmasak, így zöldséget is tekerhetek beléjük, vagy négyzet alakúra hagyva szendvicsszerűen is fogyasztható.
Maga a zöldséges trutymák nekem nem túl bizalomgerjesztő. Ha fognom kellene egy kanalat, és ilyen állapotában kellene fogyasztanom (ami nem más, mint pépesített cukkini, paradicsom, amiben aprított céklalevelek kerülgetik a belekevert darált lenmagot), nem lenne számomra a kulináris élvezet csúcsa, hogy finoman fogalmazzak. De megaszalva egész más a leányzó fekvése :)
Ízlések és pofonok... A férjemnek nincsenek ilyen averziói, egy-egy tálkányival félre kellett tennem a trutymákból, hogy szendvicskrémként fogyaszthassa a kiflijén némi sörélesztő pehellyel... Íme a bizonyíték, ami hamar vérré vált benne :)   (Mint az egykori szerzetesek esetében, akik panaszkodtak, hogy állandóan lencsét kell enniük. Mátyás király három napig böjtöltette őket, aztán újra csak lencsét adatott nekik. Valaki titokban kihallgatta a szerzeteseket Mátyás utasítására, hogy jelentést tehessen. A szerzetesek ezt sejtvén latinul jegyezték meg egymásnak, hogy bizony "Vere valet!" azaz igazán jól esik. A latinul nem tudó spicli pedig jelentette a királynak, hogy a szerzetesek jóízűen ettek, és szüntelenül azt hajtogatták, hogy vérré vált bennük a lencse...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése