2016. január 16., szombat

30/7 Aszalás minden szinten

Mai menü a szokásos volt (búzafű, standard reggel, saláta, délután ipari mennyiségű ZT).

A mai nap kihívása a 11 éves leányom szülinapi zsúrja volt. Az átlagosnál több finomság, rágcsa, ropi, üdítők, minden, ami vonzó és kívánatos (még az!). Megszagoltam egy átlagosnál is sajtosabb ízt ígérő rágcsát, és úgy ítéltem meg, tudok enélkül élni. Tömény műanyag szag... Felmerülhet a kérdés, hogy minek veszünk ilyeneket a zsúrra. Egy évben egyszer... Hagyjuk. Volt gyümölcstál is, és azon se maradt egy szem se. A torta-bizniszt rábíztam a férjemre, és aközben bevonultam ZT-t kortyolgatni. Megittam két bögrényivel, hogy még véletlenül se legyek éhes, és ne merüljön fel a csipegethetnék.
A mozdulat erősen bennem van, elhihetitek. A régi reflexek ellen nagyon észnél kell lenni. Ez az egyik legnagyobb küzdelem. Gondolom, a leszokott dohányosoknak is nagy küzdelem a megszokott ösztönös mozdulatokat lekezelni.Szóval nyúl a kezem a ropi után, töltene egy pohár gyümölcslevet stb. Még a kezem (= agyam) ellenem dolgozik.

A mai (és a holnapi) ZT egész iható volt. Beletettem 30 dekányi mélyhűtött cseresznyét, amit még nyáron magoztunk ki a gyerekekkel, és jelentem, a cseresznye mindent visz. Olyan szinten elvitte a brutál mennyiségű spenót ízét, hogy öröm volt inni. Az élvezeti értékéből levont az, hogy a botmixerrel nem tudtam teljesen krémesre kavarni, de ez nem a "legyűröm, mert egészséges lötty" kategóriába került - még darabkásan sem, Ami jó. Elvileg holnap reggelre férjem meggyógyítja a turmixgépet, és akkor istókuccse krémesre kavarom. Csakazértis.

Csütörtökön tettem be ázni az új csíra adagot. Tanulság, hogy hamarabb kell. Múlt pénteken raktam be az elsőt. Vagy gyakrabban, vagy nagyobb adagot kell, mert van egy-két csírahiányos nap, amikor már elfogyott a régi, az újnak meg még kellene min. egy nap. Ezt is tanulni kell belőni.

A zsúr túl sok előkészületet nem igényelt részemről (férjem sütötte a tortát, vette meg az ellátmányt, a programot illetően a lányom intézkedett - neki így jó, hogy nincs meglepetés, olyan sorrendben jönnek a programok, ahogy azt ő előálmodta), így a napot a következő hétre való készületre fordítottam.

Aszalást készítettem elő:
1. a csíráztatott amarantot megaszalom, és megőrlöm lisztté. Szerintem ez így jobban hasznosul, mert úgy néz ki, átfutott a szervezetemen. (Zöldséglapokba raktam, szép pöttyös lett.)
2, Reggel beáztattam napraforgómagot, és háromféle ízesítéssel aszaltam. (magyaros, paprikás, olajos, sós volt az egyik, szezámos-sörélesztőpelyhes a második, paradicsomos ihletésű a harmadik) FEnt balra van a csíráztatott amarant harmada, egy egész tálcán van a maradék. Időkíméletesebb nagyobb adagban csinálni.

3. Holnap óriási családi ünneplés lesz nálunk, szülinapok, névnapok összevont ünneplése, és pizzát sütök. Erre készülve csinálok egy pizzalapot magamnak a tegnapról  megmaradt  zöld trutymákból. Brutál szín, mi?

4. A maradék zöld trutymákból lapot aszalok.

A zsúr előtt, alatt, után ezeket készítettem elő, és éjszaka aszalódnak. A nappaliban alvó leányhad alvását nem zavarta a monoton búgás...

Tegnap nem írtam: A nap kihívása: kitalálni, hogy egyem meg nyersen ezt a gyönyörű káposztát.

Zöld turmixban még hurmával együtt sem bírom, nyersen elrácsálva nem vonz. Megoldás a képen: káposztacsipsz. Ötlet L. Gittától, a marináló szotty SK: szezámmagos-sörélsztőpelyhes alapszotty ízesítve sóval, borssal, citromlével, fokhagymával.

Ebből megeszek  5-6 darabot egy pohár vízzel, és teljesen eltelít. Minta elrágcsálnék egy nyers káposztalevelet.
A maradék szottyba forgattam a mai szotyimagot. Maradt még. Holnap az lesz a tejföl a töltött káposztámhoz. Ezen kívül zöldséglapot aszaltam, mert sikerült jó áron sok cukkinit venni a piacon. Ez mindent bele lap lett, mert nem terveztem meg, pontosan mi kerüljön bele. Zöld trutymák lett, mert beleraktam egy brokkolit és a fonnyadozó bébicékla levelet is. Brutál zöldet képzeljetek el. A belőle aszalt lap se bugyirózsaszín... Annyi hely kellett a káposztának, hogy nem volt elég tálca a lapoknak. Szóval mára megmaradt még trutymák, abból csináltam ma lapot és pizzát.

Most pihen az aszalóm egy pár napot, ráfér...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése