2016. január 10., vasárnap

30/1 Dimidium facti - Már túl vagyok a felén

Egyik kedvenc latin mondásom így szól: Dimidium facti, qui coepit, habet. Nyers fordításban kb. annyi, hogy aki belekezd, az már túl van a felén. Juhú. Milyen szép is lenne. (Majd elmélkedek erről egy sort a 15. napon)
 Elkezdeni a legnehezebb, átlépni a Tökölődés Pontján, aztán a lendület, az eredmény, a szeretettel teli drukkerek pedig továbbsegítenek. Köszönöm a figyelmet, és az eddigi biztatásokat.  Nagyon jól esnek.

1 nap lement, van még 29. Nem volt rossz kezdés :)

Update infó a csírahelyzetről. A "Ki tud hamarabb kibugyogni az üvegből" kategóriában a lencse és a mungóbab van versenyben, nem csoda, ők méretük szerint előnyből indultak. Talán, ha oldalról fényképeztem volna, még látszódna is. Hihetetlen, hogy pár nappal ezelőtt még száraz magocskák voltak, a ma este pedig már vacsoravendégek :)


Minden szépen megy a maga útján, még a barna vadköles, meg a kendermag is csírázik. Ez utóbbi nagyon nehezen akar kibújni, de nekem van időm. Legkevesebb egy hónapot adok nekik. Az amarant nincs itt, ugyanis, a legapróbb mag révén, már teljesen fogyasztható állapotra került tegnapra, és hirtelen ötlettől vezérelve az aszalt zöldséglapjaim "tésztájába" szórtam, és ropogós apró szemcsékként végezték. Nagyon különlegessé tették az aszalványokat. 










Ím, a mai vacsorám, ami teljesen elég volt. Mindhárom zöldségaszalványból rágcsáltam hozzá kenyér helyett. Ami így egy nap után már hiányzik... 20 g-nyi aszalványt ettem meg. Aszalás közben a súlyának 9/10-t veszíti,  így majdnem 20 deka nyers zöldség befalatozásával egyenlő. (Mínusz talán a lenmag súlya, úgyhogy egyezzünk ki 15 dkg-ban. Mellé (lemértem) volt még 40 dkg saláta. Nem is emlékszem, mikor ettem utoljára fél kiló nyers zöldséget egy ültő helyemben. Van egy olyan érzésem, hogy lesz ez még így se a következő hónapban.

















Mindenkinek sok örömet és finom ízeket kívánok holnapra.

P.S. Ízekről szólva... A fenti latin idézet úgy folytatódik, hogy... Aude sapere! Incipe! Azaz merj bölcsnek lenni! Kezd el! A sapere (bölcsnek lenni) főnévi igenév eredeti jelentése 'ízlelni'. A homo sapiens, a bölcs ember (szó szerinti jelentésében ízlelő ember) igazán amiatt volt bölcs, hogy saját és más tapasztalatából tudta, melyik bogyó ehető ill. mérgező. Az ízéből tudta, hogy ki kell-e köpni, avagy nem kell kiköpni. A jó ízérzékű ember megérte az öregkort.Ami extrém esetben akár 30 év is lehetett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése